Stina Andersson är personlig tränare och driver Skegrie Träning. Hon brinner för tuff träning som ger snabba resultat. Stina vill hjälpa andra att på ett enkelt och roligt sätt hitta träningen i vardagen och på så vis bli en gladare och piggare människa.

Hej Stina och välkommen som skribent här! Vad gör du i ditt företag?

Jag är gruppträningsinstruktör sedan många år samt personlig tränare (PT). Jag brinner för min träning!

Mitt mål är att alla ska få ut så mycket som möjligt av träningen utefter egna förutsättningar. Tuff träning med enkla medel som ger snabba resultat. Du får en sundare och friskare kropp som underlättar vardagen för dig!

En PT ger dig en träningsplanering samt ett programupplägg anpassat just efter dina mål, behov och förutsättningar. Det kan leda till både snabbare och bättre resultat.

Hur kom det sig att du utbildade dig till PT?

Efter att ha varit gruppträningsinstruktör i många år, hade jag en dröm om att utbilda mig till personlig tränare och på så vis lära mig mer om kroppen och dess funktion. Jag ville hjälpa andra att på ett enkelt och roligt sätt hitta träningen i vardagen och på så vis bli en gladare och piggare människa.

Har du tips till andra som vill utbilda sig till PT? Hur väljer man en bra och seriös skola?

Mitt tips till er som vill utbilda er är att söka till de något större skolorna. De två ledande är The Academy samt Safe. Jag har utbildat mig på båda och har bara positiva erfarenheter därifrån. Mycket bra och duktiga lärare.

Vilken träningsform gillar du allra bäst?

Jag brinner för den funktionella träningen. Då stärker vi hela kroppen med övningar som vi är vana att göra. Benböj, utfall, armar, corren bland annat. Allra roligast är nog Fitness box samt HIIT.

Vilken träningsform tycker du personligen inte alls är kul?

Det här med takt och dans är jag inte jätteförtjust i. Jag vill bli genomtrött och svettig av träningen, inte irriterad för att jag går åt fel håll. Eller behöva tänka för mycket på rörelser och steg.

Har du ett bra tips på en god proteinshake som funkar efter träning?

Efter träningen gör jag gärna en ”klassisk” shake. Mjölk (laktosfri för min del), proteinpulver, havregryn och/eller banan eller hallon. I mixer så allt blir ordentligt blandat.  Fast i de allra flesta fall blir det snabbt vatten och proteinpulver som jag skakar lite och dricker. Väl hemma äter jag hellre något mellanmål än blandar en proteinshake.

Vad vill du förmedla här på Proteinshake?

Jag vill förmedla det enkla med träning, kost och resultat. Att du inte behöver följa vissa dieter eller tokträna för att må bättre och få resultat. Jag vill få fram allt det positiva med ett rörligt liv samt att äta ordentligt inte innebär tråkig och trist mat. Med små knep går det äta gott, näringsrikt och varierat.

Tack  Stina! Ser fram emot dina tips.